Od czego zacząć?

Od czego zacząć?
autorem artykułu jest Daniel Paterak

Do Polski PR przyszedł wraz z inwazją zachodnich korporacji, gdzie współpraca z takimi agencjami była i jest na porządku dziennym. Przy dzisiejszej sytuacji na rynku nikt już nie ma wątpliwości, że bez PR nie da się działać. Jednak by rozpocząć z nimi współpracę należy pamiętać o paru istotnych sprawach.

By dostrzec efekty działań PR należy uzbroić się w cierpliwość. Komunikaty, ogłoszenia, notatki PR praktycznie we wszystkich przypadkach powtarzane są kilkakrotnie, aby mogły dotrzeć do jak największej listy odbiorców. Dlatego owoce tej pracy widoczne są dopiero po dłuższym czasie.

A więc co robić?

1) Bardzo ważne jest, aby firma, która w założeniach swojej strategii ma dialog ze środowiskiem zewnętrznym, pamiętała, aby rozpocząć ten dialog od porozumienia się z agenacją PR. Podstawa to zaufanie i otwartość.

2) Specjalista PR, z którym podejmuje się współpracę to nie tylko twój pracownik, ale swoisty pratner strategiczny. To on doradza, planuje, poprawia, refomuje oraz buduje komunikację z twoją firmą (zarówno wewnętrzną i zewenętrzną). Nie zawsze ich poglądy będą takie same jak twoje.

3) Konstytucja RP oraz m.in.: Prawo Prasowe nakłada na nas obowiązek udzielania informacji dziennikarzom. Proszę tego nie lekceważyć.

4) Za usługi oferowane przez agencje PR trzeba płacić. Są to ludzie, którzy dają ci swoją wiedzę i doświadczenie. Dlatego każda kampania realizowana przez PR musi mieć w założeniach dobrze zdefiniowany budżet. Stąd później wiemy, jakie powinno być honorarium dla piarów.

Tylko dobrze i profesjonalnie przeprowadzone działania PR procentują na przyszłość. Firma staje się bardziej znana, a przez to bardziej ludzka i wiarygodna.


--
Daniel Paterak
specjalista od mediów
www.giganciswidnicy.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl