Konstruktywny PR

Konstruktywny PR
autorem artykułu jest Daniel Paterak

Nie bądźmy naiwny, gdyż taki scenariusz nie portwa długo. By zarabiać trzeba być kreatywnym – rynek potrzebuje nowości. PR nie może tracić czasu a zwłaszcza budżetu. Nie mówię, by od razu organizować konferencję prasową na tematy towarzyskie, ale jest kilka sposóbów jak wyjść ze stagnacji.

Można pokusić się o organizację imprez i seminariów otwartych dla naszych konsumentów. Taką strategię stosują kampanie piwowarskie organizując corocznie wielkie imprezy plenerowe dla społeczności. Gdy nasza firma z przyczyn różnych nie może zorganizować takie „pikniku” może wybrać drugą opcję, która polega na przeprowadzaniu odpowiednich szkoleń i seminariów dla klientów. Chętni na pewno się znajdą.

Nie pisz nic

Można również na jakiś czas zrezygnować z pisania komunikatów prasowych. To zajęcie nie tylko pochłania dużo czasu, ale przy wyżej opisanej sytuacji nie zdaje egzaminu. Takie newsy są nudne i często ignorowane przez media. Zazwyczaj trafiają wtedy na stronę internetową firmy, z której i tak już wieje pustką. Lepiej w takich sytuacjach skupić się na śledzeniu prasy i telewizji i znaleźć sposób jak się pojawić na jej łamach. Można konstruować odpowiednie komentarze i opinie dla massmediów. Najlepiej stworzyć listę specjalistów z naszej firmy i rozpowszechnić ją wśród dziennikarzy. Na pewno jedno z mediów zamieści ich komentarz odnoszący się do danej sytuacji na rynku. Taką taktykę stosuje m.in. TVN24.

--
Daniel Paterak
specjalista od mediów
www.giganciswidnicy.pl
biuro@giganciswidnicy.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl