Jak planować?

Jak planować?
autorem artykułu jest Daniel Paterak

Tworząc późniejszą strategię działania, która jest procesem analitycznym, musimy wyciągnąć odpowiednie wnioski, aby wynik końcowy działań piara był na korzyść firmy. Realizacja i zakres pomysłów stratega wymagają nakładów finansowych, więc warto przy omawianiu problemu z szefostwem przedstawić korzyści płynące z przyjęcia scenariusza działań.

By stworzyć odpowiednią politykę PR warto opierać się na odpowiednich narzędziach i schematach. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż tworzenie i ukierunkowanie niektórych firm na odpowiedni tor trwa niekiedy latami. Dopiero po jakimś czasie są one wstanie zmienić ogólny profil działania na ten już bardziej profilowany.

Odpowiedni scenariusz

Przy tworzeniu scenariusza PR należy pamiętać, aby był on spójny z przyjętą misją firmy. Według B.Rozwadowskiej („Public Relations – teoria, praktyka, perspektywy”, Warszawa 2002, s.88) budowanie strategii należy rozpocząć od analizy sytuacji wyjściowej, czyli analizy problemu - jak jest a jak powinno być. Drugim etapem jest już planowanie. Należy określić cele z zakresu komunikacji oraz zbudować treści potrzebne do tego działania. Po strategii przychodzi czas na taktykę. I tu już wybieramy media i środki masowego przekazu, w których ma iść informacja. Ważne jest, aby stworzyć odpowiedni harmonogram czasowy i kosztorys działań. Na końcowym etapie przechodzimy do realizacji planu i w efekcie późniejszej jego analizy.



--
Daniel Paterak
specjalista od mediów
www.giganciswidnicy.pl
biuro@giganciswidnicy.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl